12 Ιανουαρίου 2011

Tricky Love


" " Είναι αρκετά δύσκολο να κάνεις καριέρα με το όνομα Adrian Nicholas Matthews Thaws, γι' αυτό το άλλαξα σε Tricky, αφού έτσι με αποκαλούσαν όλοι από τότε που ήμουν 18. Ο πατέρας μου παράτησε την μητέρα μου πριν γεννηθώ και η μητέρα μου, Maxine Quaye, παράτησε εμένα, αφού αυτοκτόνησε, όταν ήμουν τεσσάρων ετών. Αν και δεν την γνώρισα ποτέ, το πρώτο μου album, και καλύτερο, το ονόμασα "Maxinquaye" προς τιμή της, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι είναι πάντα δίπλα μου και μου ψιθυρίζει λόγια. Τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια, λοιπόν, τα πέρασα με την γιαγιά μου, η οποία δεν με έστελνε στο σχολείο, και μου έδειχνε συνέχεια ταινίες τρόμου, στην τηλεόραση. Από τότε φυσικά λάτρεψα την μαριχουάνα! και άρχισα να γράφω στίχους. Κακή επιρροή. 
  Στο Bristol, εκείνη την εποχή, υπήρχε μια κολεκτίβα καλλιτεχνών με το όνομα The Wild Bunch, στους οποίους έγινα μέλος. Η ραχοκοκκαλιά αυτού του group ήταν οι Robert Del Naja, Grant Marshall,Andrew Vowles, οι οποίοι αργότερα συγκρότησαν τους Massive Attack, ο Nelle Hooper, εξέχων μέλος και παραγωγός μετέπειτα των Soul II Soul, ο DJ Milo, ο Willie wee  και φυσικά η αφεντιά μου. Στις συναυλίες που κάναμε, ανακατεύαμε στοιχεία και samples από Punk, RnB, Soul, Hip Hop, Reggae με αργούς, νωχελικούς ρυθμούς και ambient ατμόσφαιρες. Ήχος που έγινε σήμα κατατεθέν της σκηνής του Bristol και οι μουσικοκριτικοί αργότερα βάφτισαν Trip Hop. Το πρώτο τραγούδι που ηχογράφησαν οι Wild Bunch ήταν μια διασκευή στο "The Look Of Love" του Burt Bacharach, με την Shara Nelson (Safe From Harm, Unfinished Sympathy) στα φωνητικά. 
Το 1990 έγινα μέλος των Massive Attack και έκανα ραπ φωνητικά στο συγκλονιστικό ντεμπούτο τους "Blue Lines". Εκείνη την εποχή γνώρισα και την 15χρονη Martina Topley-bird με την οποία ηχογραφήσαμε το "Aftermath", τραγούδι που αργότερα θα συμπεριλάβω στο πρώτο μου δίσκο. Οι υπόλοιποι του group δεν ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα, έτσι και εγώ τους έγραψα εκεί που δεν πιάνει μελάνι και κυκλοφόρησα το single μονός μου σε μερικές εκατοντάδες κόπιες. Αυτό το τραγούδι ήταν και η αφορμή για να υπογράψω συμβόλαιο με την Island Records. Αφήνω λοιπόν τους Massive Attack  και το 1995 κυκλοφορεί το ντεμπούτο μου "Maxinquaye", στο οποίο μαζί με τον Howie B κάνουμε την παραγωγή και στα φωνητικά έχω την Alison Goldfrapp και την Martina. Εκεί αρχίζει και το προσωπικό μουσικό μου ταξίδι, που δεν ξέρω ακόμη πόση διάρκεια θα έχει, ούτε που θα καταλήξει... " "


Περίεργος καλλιτέχνης ο Tricky.  Μετά από 16 χρόνια και 9 album αυτό που καταλαβαίνει κανείς είναι ότι είναι συνεπέστατος στις δουλειές του και του αρέσουν τα δύσκολα, αφού στο πέρασμα του χρόνου, οι δίσκοι του, γινόταν όλο και πιο σκοτεινοί, απόκοσμοι και avant garde. Ίσως έτσι θα έπρεπε να είναι η πορεία κάθε καλλιτέχνη, από τα εύκολα στα δύσκολα, και όχι το αντίστροφο. Εξαίρεση αποτελούν τα δύο τελευταία του πονήματα, Knowle West Boy και Mixed Race, τα οποία είναι περισσότερο φωτεινά και λιγότερο πειραματικά. Ελπίζω τα επόμενα χρόνια να δούμε ένα δίσκο του να συμπεριλαμβάνεται στα καλύτερα της χρονιάς. 
Παρακάτω, ακούστε 10+1 διαμάντια τα οποία έχει ηχογραφήσει κατά καιρούς, με κοινό σημείο τους ερωτικούς στίχους, οι οποίοι άλλοτε υπονοούνται και άλλοτε δεν υπονοούνται καθόλου.... 



- Suffocated Love, από το album Maxinquaye 1995, φωνητικά  Martina Topley-Bird.

it's too good
it's too nice
she makes me finish too quick
is it love?
no not love
she turns my sexual trick





- Overcome, από το album Maxinquaye 1995, φωνητικά Martina Topley-Bird.

You sure you want to be with me? I've nothing to give.
Won't lie and say this loving's best
Whoa, leave us in emotional peace
Mmm, take a walk take a rest, a taste of this.






- Makes Me Wanna Die, από το album Pre-Millenium Tension 1996, φωνητικά Martina Topley-Bird  

See me in psychic pollution
Walking on the moon
How could you dare?
Who do you think you are?
You're insignificant











- I Sing For You, από το album Nearly God 1996, φωνητικά Cath Coffey, Dedi Madden.


We're the only ones here so speak your mind,
I feed your appetite, now you feed mine.
I sing for you, so you can find your way home.





- Mellow, από το album Angels With Dirty Faces 1998 , φωνητικά Tricky


i'm gonna see my baby
she makes me feel like movin
she makes me fell high
she makes me feel low
i'm gonna see my baby
she makes me feel like groovin










- Call Me, από το album, Juxtapose 1999, φωνητικά D'na, Tricky



Just fallin' free
Just fall in me
And i'm your coffin
And I'm your coffin
For endless sleep now
For endless sleep now









-Abbaon Fat Tracks, από το album Maxiquaye 1995, φωνητικά Tricky, Martina Topley-Bird


Fuck you in, tuck you in, suck you in















- Past Mistake, από το album Knowle West Boy 2005, φωνητικά Lubna, Tricky.


Oceans of time, across divine
i found you, i will find you
that is not my time, my time to take
for me and myself, my lover song









- Slow, διασκευή απο Kylie Minogue, απο το album Knowle West Boy 2005, φωνητικα Tricky, Carmen Ejogo.


our eyes connected
now nothing is how it used to be
no second guesses













- Aftermath, από το album Maxinquaye, φωνητικά Tricky, Martina Topley-Bird



Your eyes resemble mine, see as no others can
Here inherit my kingdom , speak other people's plan
I'll be here for my baby, for my baby I'll be near
So many things I need to tell you, things you need to hear










- Tongue Tied, φωνητικά Balay,Tricky

She kiss me real slow
tongues tied


































latest news

mOst rEAd

vIsItOrs

rEAdErs